Palvelut

IMG_8511-2

Pitkäjänteistä ja yksilöllistä valmennusta

Olen tehnyt kokopäiväisesti valmennustyötä vuodesta 2013 lähtien ja olen valmentanut lähtökohdiltaan hyvin erilaisia ihmisiä. Valmennukseni yhtenä tärkeimpänä kulmakivenä on monipuolisuus. Mielestäni juoksija tarvitsee kehittyäkseen muitakin harjoittelumuotoja kuin juoksua.  Lajien vaihtelu tuo harjoitteluun mielekkyyttä ja ne antavat keholle erilaisia ärsykkeitä sekä ehkäisevät rasitusvammojen syntymistä.

Toisena tärkeänä kokonaisuutena valmennuksissani on tuttuakin tutumpi kolmen tekijän yhtälö: Ravinto – Lepo – Harjoittelu. Jotta saadaan aikaan tavoiteltu tulos, tulee näiden kolmen asian olla tasapainossa. Helppoa, mutta silti niin haastavaa. Miten tähän haluttuun tasapainoon päästään? Mittaamalla ja analysoimalla kehon tilaa, kuuntelemalla omaa kehoa ja sen antamia viestejä, suunnittelemalla realistinen juuri sinulle sopiva harjoitusohjelma, kiinnittämällä huomiota oikeanlaiseen ravintoon ja riittävään, hyvälaatuiseen uneen.

Kolmantena, mutta ei suinkaan vähäisempänä seikkana, painotan valmennuksessani rentoutta ja hyvää tekemisen meininkiä sekä pitkäjänteisyyttä. Liikkumisen on tarkoitus olla rentouttavaa ja sen tulisi antaa lisäenergiaa arjessa jaksamiseen. Mennään eteenpäin hyvällä sykkeellä ja pilkettä silmäkulmassa!

Valmennukseni tavoitteena on saada asiakkaani oppimaan ja omaksumaan tavoitteen mukaiset liikunta – ja ravintotottumukset. Koen onnistuneeni työssäni silloin, kun asiakkaani paitsi saavuttavat tavoitteensa mutta myös jatkavat hyvinvoivina liikunnallista ja terveellistä elämäntapaa valmennussuhteen päätyttyä.

 

Kenelle valmennukseni sopivat?

Keskityn liikuntavalmennuksissani pääasiassa juoksijoihin aina aloittelijoista kokeneisiin kuntojuoksijoihin. Voit siis olla aktiivinen harrastaja, joka kaipaa uusia vinkkejä harjoitteluun ja tukea esimerkiksi omien juoksutavoitteiden saavuttamisessa, palautumisessa tai harjoittelun rytmittämisessä tai voit olla liikunnallista elämäntapaa suunnitteleva aloittelija, joka kaipaa tukea liikunnan aloittamiseen ja ravitsemukseen ensi askeleista lähtien.

Valmennuksessani on ollut Cooper-ajan parantajia, maratoonareita, polkujuoksijoita, ultrajuoksijoita, elämäntapamuutos prosessissa olevia elämysjuoksijoita eli hyvin monipuolinen joukko avun ja tuen tarvitsijoita. Toinen merkittävä vahvuuteni on hyvinvointivalmennus ja Firstbeat hyvinvointianalyysiin perustuva valmennus, jota käytetään hahmottamaan stressin, unen ja palautumisen tilaa. Voit valita joko yhden valmennuskerran ja Firstbeat mittauksen tai pidemmän hyvinvointivalmennuksen.

Pidempään hyvinvointivalmennuskokonaisuuteen liitetään liikunta- ja ravintovalmennus sekä coaching. Coachingkeskusteluissa, aiheet voivat liittyä esimerkiksi ajan- ja stressinhallintaan, johon tartutaan konkreettisin tehtävin.

Käytän työssäni apuna yhteistyöverkostoa, joka muodostuu fysioterapeuteista, urheiluhierojista ja muista hyvinvointialan ammattilaisista. Jos en osaa jotakin, kerron sen sinulle ja otan asioista selvää. Ohjaan sinut oikeisiin käsiin, mikäli oma kokemukseni ja osaamiseni eivät riitä tavoitteidesi saavuttamisessa. Tärkeintä on, että sinä saavutat tavoitteesi.

Valmennussuhteen lähtökohtana toimii alkutapaaminen, jossa käydään läpi asiakkaan tämän hetkiset liikunta- ja ravintotottumukset sekä tavoitteet ja haasteet. Tämän pohjalta suunnitellaan tavoitteeseen sopiva valmennuskokonaisuus. Alkutapaaminen on maksuton silloin kun tähtäät minimissään 4kk kestävään juoksu-, ravinto- tai hyvinvointivalmennukseen.

Kysymyksiä? Lisätietoja valmentajasta ja yhteystiedot.